Rabu, 07 Desember 2016

MENGERIKAN.. Penyelam 80 Tahun Ini Masuk Di Segitiga Bermuda yang Mengagetkan Umat Islam.. Lihat Apa Yang Ia Temukan.. Sungguh Mengejutkan..

MENGERIKAN.. Penyelam 80 Tahun Ini Masuk Di Segitiga Bermuda yang Mengagetkan Umat Islam.. Lihat Apa Yang Ia Temukan.. Sungguh Mengejutkan..
MENGERIKAN.. Penyelam 80 Tahun Ini Masuk Di Segitiga Bermuda yang Mengagetkan Umat Islam.. Lihat Apa Yang Ia Temukan.. Sungguh Mengejutkan..


Mengerikan penyelam berusia 80 th. ini masuk di Segitiga Bermuda yang demikian mengagetkan umat Islam Cerita anak watan ini yaitu untuk buka ruang memikirkan seorang yang tetap masih cuba merungkai masalah yang berlegar untuk berikan manfaat yang bermanfaat dalam kehidupan.

Semua yang jalan dengan kekuasaan Allah Taala yang cuba menguji hamba-hamba-Nya untuk mengulas khazanah alam yang secubit ini.

Seorang orang lama berumur 80 th. datang dari negara Bermuda, William Gillies barusan keluarkan buku berjudul Reefs, Wrecks & Relics Bermuda Underwater Heritage atau Karang, Bangkai Kapal, dan Relik Warisan Alam Bawah Laut Bermuda.

Dalam bukunya, Gillies bercerita pengalamannya menyelami Lautan Bermuda.

Seperti dimuat The Royal Gazette, Rabu 28 April 2010, meskipun mustahil saja lagi turun untuk menyelam ke air laut, namun ingatannya tentang waktu mudanya sebagai pencari harta di bangkai kapal, belum pupus.
Dengan menyelam, saya kenali kekayaan laut Bermuda.
Banyak tempat yang misteri di muka Bumi, namun Segitiga Bermuda atau sering disebut Segitiga Setan tempat lautan di Lautan Atlantik diduga yang paling keras dan menyeramkan.

Serta cerita seram tempat itu menyebar ke seantero sejagat. Cerita itu menebar melalui buku, iklan product telekomunikasi sampai filemayar lebar. Banyak yang belum tahu dimana sebenarnya letak tempat misteri itu.

Segitiga Bermuda itu sebenarnya yaitu tempat di dalam garis titik yang berhubung dengan tiga tempat dari beberapa kepulauan gugusan Amerika Tengah iaitu negara kepulauan Bermuda, Puerto Rico, dan Miami di Amerika Serikat.

Beberapa orang yang menetap di Bermuda, telah sekuat tenaga melawan rupa-rupa cerita menakutkan itu. Sebab daerah yang hidup dari beberapa makhluk Allah yang lain ini bisa menyebabkan beberapa
pelancong menjauhi tempat ini karena cerita seram itu.

Satu di antara memori permulaannya mengenai laut Bermuda yakni momen tenggelamnya satu kapal menawan Sepanyol, Cristobal Colon ditempat Karang Utara, 25 Oktober 1936. Saat kapal itu terbenam, Gillies tetap masih berusia enam th..

Gillies mengawali penyelamannya pada 1965, waktu dia berumur 35 th.. Penemuan satu bel dari kapal tua yang terbenam menyebabkan keinginannya untuk menyelam dan mencari beberapa sisa harta yang karam di basic laut. Objek-objek menarik di pasir dan sekitaran bangkai kapal kerap dia jumpa di dasarnya. Umpamanya potongan lampu tua memiliki bahan bakar minyak ikan paus.

Terkadang dia dan rakan selamannya dapatkan pecahan atau potongan tembikar atau porselin.

Beberapa potongan itu dia rekonstruksi memakai fiberglass dan getah damar. Beberapa karya restorasi Gillies sekarang ini dipajang di Bermuda Underwater Eksplorasi Institute (BUEI).

Sebagian benda disadari Gillies misterius. Contohnya, dia dapatkan paip berkarat yang tersimpan di peti kayu di satu kapal monitor yang hancur dan terbenam dimuka th. 1900-an.

Ada lagi benda berbentuk beberapa kumpulan kristal berbentuk cincin kecil.

Ini mungkin saja saja saja saja saja saja dipakai seorang wanita untuk hiasi gaunnya.

Sesungguhnya anak watan itu cuba menghidupkan kembali tempatnya supaya sebagian pelancong bisa bertandang ke kawasannya yang terselindung pelbagai khazanah alam.

Siapa juga kita, jangan sampai mudah bersangka pada momen yang aneh dan pelik itu mainan, kerana sebenarnya Allah akan menguji hamba-Nya dengan pelbagai ujian pada sesiapa yang dikehendaki. Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang!

 Sumber : https://reportase-terbaru.blogspot.com


EmoticonEmoticon